HR copywriting

Om de interne en externe arbeidsmarkt beter te doorgronden en het eigen verhaal soepel aan te laten sluiten bij de belevingswereld van de bonte mix van doelgroepen, moet HR-communicatie tot het basistakenpakket van de HR-professional gaan behoren. 

Focus
We ontkomen er daarom niet aan om de handen stevig(er) ineen te slaan met de vakgebieden marketing en communicatie. De focus komt, veel meer dan nu, te liggen op het gericht informeren, motiveren en verbinden van (toekomstige) collega’s

Minder zenden
Om de unieke eigenschappen van een organisatie op een aansprekende, inspirerende en gedifferentieerde manier te ‘verkopen’ aan specifieke doelgroepen, moet HR minder zenden en meer gaan communiceren. Vacatureteksten vol jargon en algemeenheden leveren namelijk niet de gedroomde kandidaat op. En een innovatief opleidingsbeleid krijgt intern de handen niet op elkaar als deze wordt geïntroduceerd met niet meer dan een formele beleidsnotitie, formulieren, een stappenplan en een bericht op intranet. 

HR copywriting
Wat HR nodig heeft zijn toegankelijke teksten die specifieke doelgroepen in beweging zetten: HR copywriting.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten